1. Společnost
  2. Novinky
  3. Toyota lidrem motoristickeho odvetvi v Zebricku Brandz 2018

Toyota se již pošesté v řadě stala lídrem motoristického odvětví

Žebříček hodnoty značek BrandZ 2018

2018-06-14

Toyota opět potvrdila svoje dominantní postavení mezi automobilkami a pošesté v řadě (a pojedenácté v historii) se umístila na prvním místě v žebříčku „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” analytické společnosti Kantar Millward Brown.

Firma Kantar Millward Brown ocenila v roce 2018 hodnotu značky Toyota na 29,99 miliard dolarů, což je o 5 % více, než v uplynulém roce. Mezi všemi globálními značkami se Toyota umístila na 36. místě.

Jak se uvádí ve zprávě BrandZ, Toyota za své první místo mezi motoristickými značkami vděčí renomé producenta vozů proslulých svou kvalitou a spolehlivostí. Nutno dodat, že Prius si i v tomto roce udržel přední pozici na trhu hybridních automobilů, a dále, že Toyota investuje do rozvoje autonomní jízdy, a dokonce za tímto účelem založila nový výzkumný ústav Toyota Research Institute-Advanced Development.

V roce 2018 se hodnota všech značek motoristického odvětví zvýšila o 7 %. Podíl na tom má zejména rostoucí popularita SUV a automobilů prémiové třídy. Z výzkumů společnosti Kantar Millward Brown vyplývá, že jsou nyní automobily bezpečnější a technologicky vyspělejší než kdykoli dříve, a proto jsou méně často měněny za nové. Prodej aut vzrostl především ve většině průmyslových regionů světa. V Evropě se prodej aut zvýšil na 15,6 milionů vozů.

Nejhodnotnější motoristické značky v žebříčku BrandZ 2018

Pozice Značka Hodnota značky v roce 2018 (v miliardách dolarů) Meziroční změna hodnoty značky (v miliardách dolarů)
1 Toyota 29,987 +5%
2 Mercedes-Benz 25,684 +9%
3 BMW 25,624 +4%
4 Ford 12,742 -2%
5 Honda 12,695 +4%
6 Nissan 11,425 +1%
7 Audi 9,630 +3%
8 Tesla 9,415 +60%
9 Maruti Suzuki 6,375 nová
10 Volkswagen 5,986 nová