1. Společnost
  2. Novinky
  3. Geneva Motor Show 2018

Toyota na Ženevském autosalonu 2018

Ještě lepší mobilita pro všechny

Po 20 letech v roli lídra mezi hybridními pohony je Toyota odhodlána zvyšovat atraktivitu hybridních modelů z pohledu zákazníků. Nový Auris uvádí zbrusu nové hybridní ústrojí 2,0 litru pro požitek z dynamičtější jízdy. U nové Toyoty AYGO bylo naším cílem dosáhnout potěšení za volantem, s markantnějším zpracováním čelních partií a vylepšenými jízdními schopnostmi ve prospěch agility ve městě. Koncepční model GR Supra Racing Concept je příslibem návratu legendární Toyoty Supra.

Utkejte se s nemožným

Na letošním ženevském autosalonu stvrzuje Toyota své odhodlání stát se společností podporující všechny formy pohybu člověka (Human Movement Company), v těsné návaznosti na naše partnerství v rámci Paralympijských her v duchu sloganu ‘Utkejte se s nemožným’. Náš cíl zajistit lepší mobilitu pro všechny se odráží ve třech elektromobilech na baterie: Concept-i, Concept-i RIDE a Concept-i WALK.

Concept-i využívá umělou inteligenci a propracovanou konektivitu k pochopení zvyků a preferencí řidiče. Funkce autonomního řízení zde přispívají ke snazšímu, příjemnějšímu a bezpečnějšímu cestování. Concept-i RIDE je vozidlo plně dostupné osobám s omezenou pohyblivostí, např. řidiče upoutané na invalidní vozík. Concept-i WALK je kompaktní a personalizovatelné vozítko s vynikajícími manévrovacími schopnostmi, což z něj činí skvělý prostředek pro pohyb v pěších zónách.

Toyota kromě toho pracuje na další generaci vodíkových technologií, které se uplatnily i v konceptu Fine-Comfort Ride. Toto vozidlo na palivové články ukazuje na budoucí design prémiových sedanů s dojezdem přes 1000 km, rychlým tankováním a nulovými emisemi.

Nová generace hybridního pohonu

Toyota se tradičně pyšní svojí schopností naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich názory. Po 20 letech v roli lídra mezi hybridními pohony s více než 11 miliony prodanými hybridními vozidly je Toyota odhodlána pokračovat ve vylepšování svých hybridů a zvyšování jejich atraktivity pro nové skupiny zákazníků. Pro letošní sezónu se Toyota rozhodla nabízet pro své klíčové modely (počínaje novým modelem Auris) dva typy hybridního pohonu. Standardní hybridní ústrojí 1,8 litru, resp. zbrusu nový systém 2,0 litru, který plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy, plynoucích z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture).

Nový Auris, který je delší a nižší než předchůdce, vyznává výrazně dynamičtější design a nepřehlédnutelné stylistické ztvárnění předku vozidla. Celková délka vozidla narostla o 40 mm a výška poklesla přibližně o 20 mm, což se odrazilo v elegantnějším tvaru karoserie a lepším výhledu řidiče směrem vpřed.

Ještě více zábavy za volantem

Na Ženevském autosalonu 2018 se ve světové premiéře představuje nová Toyota AYGO s důrazem na svěží image a vylepšené jízdní schopnosti, díky nimž nejmenší model z naší nabídky přináší ještě větší potěšení za volantem.

Model si zachovává svůj ikonický podpis v podobě písmene 'X' na čele vozu, avšak původní dvourozměrná grafika byla přepracována do výraznější prostorové podoby. Nové AYGO bylo upraveno tak, aby oslovilo vkus a potřeby různých skupin zákazníků. Uprostřed nabízených stupňů výbavy pro novou Toyotu AYGO stojí x-play, tvořící základ všech možností zákaznických úprav. Nová nejvyšší výbava x-clusiv staví na stupni x-play, který rozšiřuje o markantní dvoubarevné lakování karoserie s výběrem ze tří odstínů. Modelovou řadu AYGO budou také v pravidelných intervalech osvěžovat dvě speciální edice.

Nové AYGO charakterizují vylepšené jízdní schopnosti a lepší jízdní dynamika pro ještě vyšší agilitu ve městě, ovšem při zachování parametrů spotřeby paliva na vrcholu třídy.

TOYOTA GAZOO Racing: vyrábíme stále lepší automobily

Toyota v loňském roce uvedla značku TOYOTA GAZOO Racing s posláním účastnit se motoristických soutěží a usilovat o výrobu stále lepších automobilů do běžného provozu. Studie GR Supra Racing Concept od TOYOTA GAZOO Racing dokonale odráží filozofii “potěšení za volantem”, která je neodmyslitelnou součástí závazku Toyoty vyrábět stále lepší automobily.

Koncept GR, představovaný na letošním ženevském autosalonu ve světové premiéře, probouzí označení a charakter nejoslavovanějšího modelu z celé bohaté historie sportovních vozů Toyota na důkaz snahy Toyoty vrátit se s modelem Supra zpět na automobilový trh. Současně ukazuje budoucí možnosti vozu schopného nabídnout prvotřídní výkony na běžných silnicích i závodních okruzích. Kompaktní dvoudveřový koncept GR Supra Racing Concept staví na klasickém uspořádání (motor vpředu, pohon zadních kol) a využívá pokrokové lehké materiály.

GALERIE